Honda Insight Forum
http://www.honda-insight.ch/forum/

Battery Powered Grid Charger
http://www.honda-insight.ch/forum/viewtopic.php?f=25&t=766
Seite 1 von 1

Autor:  Bernd Silberflunder [ 02.09.2013, 07:38 ]
Betreff des Beitrags:  Battery Powered Grid Charger

So etwas gibt es in den USA als Ladequelle für Hybridbesitzer, die ihre HV Batterie aufladen möchten und an ihrem Garagenplatz keine eigene Steckdose vorfinden:

Battery Powered Grid Charger

bshul hat geschrieben:
Yesterday, 10:58 PM #1541 (permalink)

Originally Posted by thedhgroup hat geschrieben:
What would happen if you used this every night? Would it damage the battery?

In my daily drive I go about 120 miles but over a 9 hour period. What would happen if I had a 12 deep cycle battery with an inverter powering the power supply to keep the pack up while the car is at rest between drives? I have an inverter going anyway to keep my laptop alive all day.

Thanks,

That's what I have done. I use the Hybrid Automotive's Grid Charger
Grid Chargers - Hybrid Automotive - Honda Insight & Civic Hybrid
The inverter is:
AIMS PWRI18012S 180 Watt Pure Sine Wave Power Inverter, 12 Volt - Smarthome
The battery is:
EverStart 27DC-6 Marine Battery: Automotive : Walmart.com

I was reading some other posts about using a standard high voltage power supply to trickle charge the Insight's battery pack.
I think that using a simple high voltage power supply will overheat the pack, because the pack's fan is not being run. The Hybrid Automotive charger turns on the pack's fan during charge.
The inverter is a pure sine wave inverter, not a simulated sine wave, which may not work well with the 110v input of the grid charger.
The Walmart battery is 50lbs, 100 amp-hr and it takes two applications of this system to top off a relatively unbalanced battery. I use a little luggage carrier from Walmart to shuttle the deep discharge battery from my condo to the car. Condo's boards don't like extension cords.
I think this system would be useful for condo dwellers and anytime 110v is not available.
2000, Red, First Heated Air Intake System

Autor:  Einunddreissig [ 05.09.2013, 09:43 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Battery Powered Grid Charger

Sowas mache ich während der Arbeit - Bleiakku an Sinuswandler an NiMh-Akku. Funktioniert aber noch nicht zur vollen Zufriedenheit, der Bleiakku scheint mir zu schwach auf der Brust zu sein.

Autor:  Bernd Silberflunder [ 05.09.2013, 12:06 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Battery Powered Grid Charger

Ist ja interessant. Was für Bleiakkus und wieviele hast Du davon im Gebrauch? Was benutzt Du für einen Sinuswandler ?

Autor:  Einunddreissig [ 09.09.2013, 06:19 ]
Betreff des Beitrags:  Re: Battery Powered Grid Charger

Der Sinuswandler ist ein DSW 300/12, also für maximal 300W, den Akku gab's beim Praktiker im Regal 'Autobatterien'. Geladen wird er per PV-Modul, aber die Kapazität reicht wohl nicht aus. Komme ich zum Auto zurück, hat der Wandler schon abgeschaltet, um die Batterie zu schonen, und die Spannung ist manchmal geringer als als ich das Auto verlassen hatte...

Artric (der mein Ladegerät gebaut hat) hat gesagt, daß man die Verbindung Ladegerät-MIMA-Batterie trennen soll, wenn das Ladegerät aus ist, weil sich sonst die Batterie über den Ventilatorkreislauf entlädt. Obwohl mir schleierhaft ist, wie das jenseits der Diode funktionieren soll, kam mir das als mögliche Erklärung wieder in den Sinn.

Seite 1 von 1 Alle Zeiten sind UTC
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/